Mikä on homman nimi? MCP & Kimbo julkaisivat klassisen räppibiisin yhdessä Jeijjon & Nupin kanssa

Kuva: Loasteeze

Lataa ’Homman nimi’ WAV-formaatissa tästä
Lataa ’Homman nimi’ MP3-formaatissa tästä

MCP & Kimbo ovat nuoria, mutta sielultaan ikäistään vanhempia artisteja. Parikymppiset kaverukset edustavat espoolaisen räpin valoisaa tulevaisuutta. Miesten musiikki kumpuaa voimansa vahvasti 70- ja 80-luvun funkista ja onkin tämän vuoksi virkistävä poikkeus nykyskenessä, joka on täynnä trap ja grime henkistä soundia. Bändi suoltaa ulos espoolaista rataräppiä turhia kainostelematta, mutta kuitenkin vahvasti hymy suupielessä.

Miten kaksikon vuosi 2017 kului?

– Viime vuosi meni pitkälti kokopitkää plattaa tehdessä ja loppuvuosi odotellessa, MCP toteaa.

– Joo, meidän levy on ollu jo valmiiks asti äänitetty oikeestaan aika pitkään, mutta miksauksessa ja masteroinnissa sekä paketin lähettämisessä painoon on menny oma aikansa, Kimbo täydentää.

Minkäslaisesta rallista uudessa Homman nimi sinkussa on oikein kyse?

– Loasteeze väänsi kovan biitin, johon heti kelattiin et Jeijjo & Nupi ois kova fiitti tässä, sanoo Kimbo.

– Me halutaan pysyä melkolailla perinteisellä espoolaisella linjalla musan suhteen. Noi uudet suuntaukset ei oo oikeen meidän juttu. Ollaan kasvettu perinteisen ysäri ja kakstuhattaluvun alun räpin sekä vanhemman funkin parissa. Tällanen vanhemman koulukunnan letkee radotusmeno ja skidisti humoristinen meininki on selkeesti se meiän juttu, jatkaa MCP.

– Meiän läpät tässäki biisissä on just sitä mitä meiän juttu tyypillisesti on. Kerrotaan millasta meidän kotikonnuilla on, kerrotaan meidän arjesta ja sekoilusta. Hengaillaan frendien kanssa, tehään hyvää musaa ja nautitaan menosta.

– Täs biisissä DJ Loasteeze on tiukan biitin lisäks vääntäny kovat skrätsit kertsiin. Haluttiin tehä tästä suomiräpin perinteitä kunnioittava räppistyge skrätsien kera, päättää MCP.

Millonkas teidän levyn pitäisi tippua yleisön kuultavaksi?

– Levy on just lähössä painoon tällä viikolla. Tarkkaa päivämäärää ei vielä oo tiedossa, mutta joskus maalis- ja huhtikuun taitteessa sen pitäis tippua, kertoo MCP levyn tilanteesta.

– Ollaan myös järkkäämässä FAM:n kanssa yhteisiä levyjulkkaribileitä Helsingin keskustaan. Vielä ei voi todeta muuta kuin että 14. huhtikuuta pitäis tulla todella isot bileet. Kerrotaan sitten tarkemmin lokaatiosta ja muista esiintyjistä ku pystytään, mutta se voidaan sanoa että firman omin voimin pistetään pystyyn kunnon kestit, kertoo Kimbo yhtyeen levynjulkistus suunnitelmista.

– 2018 tulee oleen kova vuosi ja uskotaan vahvasti, et tänä vuonna tää lähtee meidän osalta lentoon oikeen kunnolla.

Jos kaikenlainen uuden sukupolven trap-soundi kyllästyttää, niin MCP & Kimbo pitää edelleen yllä sitä aitoa ”old school”-linjaa. Homman nimi julkaistiin tänään 4. tammikuuta kaikissa suurissa musiikkipalveluissa. Ennen keväällä tulevaa kokopitkää albumia julkaistaan vielä yksi sinkkulohkaisu Ota haltuun, jossa kuullaan mukana Eino Antiwäkkiä. Molemmista kappaleista julkaistaan myöhemmin myös musiikkivideot.