Hursti & Häkkilä julkaisevat Pandora -debyyttisinglensä ensi yönä 30.9.2016

pandora-digikansi

Hursti & Häkkilä on parivaljakko, joka on tehnyt yhdessä musiikkia nuoresta iästään huolimatta jo vuosikymmenen ajan. Herra Hursti on paljasjalkainen Itä-Helsinkiläinen ja Häkkilän juuret puolestaan ovat syvällä susirajalla, Joensuussa.

Miesten yhteistyö sai alkunsa tavanomaiseen tapaan, osittain myös etäisyydestä johtuen, internetin ihmeellisessä maailmassa. Ensimmäinen yhteiskappale johti biisikierteeseen, josta herrat eivät ole päässet irti vielä tänäkään päivänä, vaikka elämäntilanteet ovat muuttuneet ja pojat kasvaneet matkan varrella miehiksi. Yhteisen musiikin myötä ystävysten välille on muodostunut saumaton yhteys, joka poikii jatkuvasti uusia toinen toistaan kovempia biisejä.

Duon osapuolten tyylit ja kirjoitustavat ovat hyvin erilaiset, mutta toisiinsa yhdistettynä ne muodostavat taianomaisen ja täysin omanlaisen, toisiaan täydentävän soundin. Kappaleita miehet työstävät laidasta laitaan, eivätkä he ole lukittautuneet vain yhteen tyyliin. Miehet ovatkin monipuolisia ja kykenevät työstämään varsin erilaisia biisejä.

Nyt julkaistava levy-yhtiö debyytti, Pandora, on varmasti hyvin erilainen biisi, verrattuna siihen materiaaliin mitä Hurstin & Häkkilän seuraajat ovat tottuneet kuulemaan heidän tähän saakka julkaisemiensa omakustanteiden perusteella. Aiemmista biiseistä tuttu letkeä, hiukan hidaskin tyyli, on nyt vaihtunut armottomaan tykitykseen. Ei kuitenkaan huolta. Erilaisia sinkkuja on tulossa näiltä kavereilta laidasta laitaan, eikä koskaan voi ennalta tietää mitä tuleman pitää näiden veijareiden osalta.

Kaikki ihmiset ovat alttiita houkutuksille. Alttius on yksilöllisiä, mutta joillekin tietyt houkutukset voivat olla sellaisia, että niihin langetessaan ei paluuta entiseen enää ole. Pandora on tilannekatsaus aikaan, jossa lippaan kansi on levähtänyt auki ja kaikki maailman vitsaukset ovat valloillaan.

Tämä kaksikko on ehdottomasti lupaavimpia nuoria kokoonpanoja tämän päivän suomiräp-skenessä. Kun tämä Pandoran lipas avataan, niin mitä tahansa voi vielä tapahtua.

Pandora julkaistaan Spotifyssa, Apple Musicissa, Google Playssa, Tidalissa ja Deezerissä perjantaina 30.9.2016.