Blogi

Mikä on undergroundia ja mikä valtavirtaa – onko sillä väliä?

Mikä on undergroundia ja mikä valtavirtaa – onko sillä väliä?


Aina silloin tällöin Facebookin keskusteluryhmissä ja muualla internetin keskustelupalstoilla viriää ilmoille tunteikas keskustelu siitä mikä on undergroundia ja mikä ei. Missä menee UG-räpin raja? Tämä kysymys ja sen tiimoilta...

LUE LISÄÄ
Spotifyn merkitys musiikkibisnekselle – Yhteenveto Musiikki & Media 2016 seminaarista

Spotifyn merkitys musiikkibisnekselle – Yhteenveto Musiikki & Media 2016 seminaarista


Kolmisen viikkoa sitten olin vuosittaisessa Musiikki & Media tapahtumassa edustamassa levy-yhtiötämme. Vuonna 1989 perustettu tapahtuma on Suomen johtava musiikkialan ammattilaisille räätälöity konferenssi. Musiikki & Mediassa vierailee vuosittain yli 700...

LUE LISÄÄ
Äänitemyynnistä brändibisnekseen – levy-yhtiöiden liiketoimintamalli 2016

Äänitemyynnistä brändibisnekseen – levy-yhtiöiden liiketoimintamalli 2016


Äänitteiden myynti oli Suomessa huipussaan vuonna 2000, jolloin täällä myytiin fyysisiä äänitteitä yhteensä 9,6 miljoonaa kappaletta. Äänitemyynnin kokonaisarvo oli silloin 399 miljoonaa markkaa, eli nykyarvoon muunnettuna elinkustannusindeksi huomioiden noin...

LUE LISÄÄ
Musiikkibisneksen tila Suomessa vuonna 2016 ja sen tulevaisuudennäkymät – Mikä on levy-yhtiöiden rooli ja tarvitsevatko artistit niitä edelleen?

Musiikkibisneksen tila Suomessa vuonna 2016 ja sen tulevaisuudennäkymät – Mikä on levy-yhtiöiden rooli ja tarvitsevatko artistit niitä edelleen?


Musiikkibisneksen murroksesta ja myyntilukujen laskusta on puhuttu nyt jo lähes parikymmentä vuotta. Murros alkoi Suomessa käytännössä 2000-luvun taitteessa, josta lähtien äänitemyynti on laskenut melko tasaista käyrää jo noin 15...

LUE LISÄÄ